Waypoint search: 

Archived

 

Fiaker

by bagsj     Austria > Wien > Wien

Attention! This Geocache is "Archived"! There is no physical container at the specified (or to be determined) coordinates. In the interest of the place it should not be necessarily to search!

N 48° 12.542' E 016° 22.377' (WGS84)

 Convert coordinates
 Size: small
Status: Archived
 Hidden on: 07 August 2004
 Listed since: 21 November 2005
 Last update: 19 October 2012
 Listing: https://opencaching.de/OC0DF5
Also listed at: geocaching.com 

30 Found
0 Not found
7 Notes
1 Watcher
0 Ignorers
206 Page visits
0 Log pictures
Geokrety history

Large map

   


Description    Deutsch  ·  English

The "Fiaker" is a simple city-cache. Fiaker exist in Vienna since 300 years. How the Fiaker got his name is written down in the following link http://www.wien.gv.at/vtx/vtx-rk-xlink?SEITE=020040730005 (only in German).

The reception at Stage 1 and 2 is rather bad. Although there should be no problems in obtaining the necessary informations. To reach Stage 3 we would recommend to use public transport.

Stage 1 - the Fiaker:
N1= N 48° 12.542, n1=12542
E1= E 16° 22.377, e1=22377

How many Fiakers are allowed to park here? Call the number A.

Stage 2 - modern descendants:

What is written on top of the modern descendants of the Fiaker between the follwing coordinates

N2A= N 48° 12.558
E2A= E 16° 22.384

and

N2B= N 48° 12.588
E2B= E 16° 22.423?

Transform the letters of this word into numbers (A=1, B=2, C=3, ...). Add the discovered numbers and call the result B.

Stage 3 - in former times horses were needed here too:
N3 = 48° n3/1000, n3 = n1 - A*29 - B - 1
E3 = 16° e3/1000, e3 = e1 + A*B*2 - 438

You are directly in front of the "main entrance". x is the number of wings the gate has.
C = 4*x - 1, D = x - 1

Stage 4 - no carriage and no horses:
N4 = 48° n4/1000, n4 = n3 - C + D
E4 = 16° e4/1000, e4 = e3 - A*(C-D+1)

Here you will find two dates. Take the sum of the digits of each year. Call the first sum of the digits E and the second F. G= E + F.

Stage 5 - At Home:
N5 = 48° n5/1000, n5 = n4 + (B + G)*D + F - D
E5 = 16° e5/1000, e5 = e4 - (A + E + G)*D + C - D - E - G

Look at the plate, which has a direct coherence with the theme. Count the letters in the second row to get H.

Stage 6 - the Cache:
N6 = 48° n6/1000, n6 = n5 + A + D - G + H
E6 = 16° e6/1000, e6 = e5 - A -D*H - E

The third cache consists of a quadratic 0.6l plastic box. The new content is:

Logbook, pencil, sharpener, cachenote - please do not remove!

Snake
Racing Car
Owles
Butterfly

Version 1.5. - 2008-04-10

Utilities

Search geocaches nearby: all - searchable - same type
Download as file: GPX - LOC - KML - OV2 - OVL - TXT - QR-Code
When downloading this file, you accept our terms of use and Data license.

Log entries for Fiaker    Found 30x Not found 0x Note 7x

Found 03 October 2017 Tankred der Zweite found the geocache

Beim ersten Versuch bin ich am Stephansplatz gleich einmal mangels Variabler gescheitert.
Nachdem ich im Internet schließlich fündig wurde, habe ich die letzten Tage die anderen Variablen ermittelt und die Stationen besucht. So schritt ich heute nach dem Nachtdienst, trotz Regen, zum Besuch des Finals 😀
Dieses konnte ebenfalls gut gefunden werden 😄
Danke für diese nette und informative Runde über eine Wiener Institution! Da hänge ich mein Schleifchen dazu.
TFTC

Found 11 March 2017 wtap found the geocache

Wie lange ist mein erster Besuch bei Stage 1 hier her?
Es müssen schon gut zwei Jahre sein.
Immer wieder einmal gab es Probleme mit dem Final, vor allem aber lagen die Stages ab Nr 3 nicht so ganz in meiner üblichen Richtung.
Dabei ist auch die 3. Stage für sich einen Besuch wert, auch bei den anderen Stages gibt es hier genug zu sehen.
Zum Schluss gibt es noch eine unerwartet schöne Dose.

So eine schöne schlüssige Runde ist meine besondere Leidenschaft beim Geocaching, da lasse ich gerne einen Favoriten da.

Danke für den Cache!

Found 17 October 2013 Eagle_ found the geocache

Den Multi habe ich auf 2 Teile gemacht. Den zweiten Teil habe ich mir viel weiter ausserhalb erwartet. Dann aber war es doch interessant, vor allem die vorletzte Stage.
DFDC

Found 24 January 2012 pri0n found the geocache

Dreimal war ich in letzter Zeit im Rahmen anderer Multis bei den ersten 2 Stages und ebensooft habe ich vergessen, die ersten beiden Variablen zu ermitteln. Nicht so heute, denn dieser Cache war mein erklärtes "Tagesziel".

Die Streckenführung hat mich ein bisserl überrascht, dafür hat mich die Runde in einen Teil Wiens geführt, den ich zu meiner Schande gar nicht so gut kenne.

Und am Final habe ich durch die beiden letzten DNFs zuerst Schlimmes befürchtet, dann aber ohne Probleme und punktgenau bei den Koordinaten nach einigen Verrenkungen doch noch ein Doserl hervorholen können.

Danke für den schönen Spaziergang & TFTC!

Found 05 January 2012 npg found the geocache

Ein betiteltes Gefährt wär eventuell standesgemäßer gewesen um die Stages anzufahren [:D].
An einer Stage aufgrund einer falschen Zahl - wo immerdie auch herkam bis zum einkehren rumgesucht. Frisch gestärkt dann den rest abgeklappert und am Final zügig zugegriffen.
thx npg - kurz vorm Regen dann noch rechtzeitig die unterirdischen nachfahren der Fiaker erreicht [:D]