Waypoint search: 

Archived

 
Traditional Geocache

Froschkönig

Froschkönig am Weiher

by skydriver-online     Germany > Bayern > Roth

Attention! This Geocache is "Archived"! There is no physical container at the specified (or to be determined) coordinates. In the interest of the place it should not be necessarily to search!

N 49° 16.570' E 011° 09.460' (WGS84)

 Convert coordinates
 Size: other size
Status: Archived
 Time required: 0:30 h   Route: 0.5 km
 Hidden on: 17 March 2008
 Listed since: 18 March 2008
 Last update: 04 October 2016
 Listing: https://opencaching.de/OC5461
Also listed at: geocaching.com 

42 Found
1 Not found
1 Note
2 Maintenance logs
2 Watchers
1 Ignorers
313 Page visits
1 Log picture
Geokrety history

Large map

   

Dangers
Infrastructure
Route
Time
Seasonal

Description    Deutsch (German)

 

Der Froschkönig hat die "goldene" Murmel schon aus dem Wasser geholt und jetzt müsst Ihr ihn nur noch finden.

Unser erster Cache. Wir hoffen Ihr habt Spaß am suchen. :-))

Pictures

Cacheplatz 1
Cacheplatz 1
Cacheplatz 2
Cacheplatz 2
Cacheplatz 3
Cacheplatz 3

Utilities

This geocache is probably placed within the following protected areas (Info): Landschaftsschutzgebiet Schutz des Landschaftsraumes im Gebiet des Landkreises Roth - "Südliches Mittelfränkisches Becken östlich der Schwäbischen Rezat und der Rednitz mit V (Info), Vogelschutzgebiet Nürnberger Reichswald (Info)

Search geocaches nearby: all - searchable - same type
Download as file: GPX - LOC - KML - OV2 - OVL - TXT - QR-Code
When downloading this file, you accept our terms of use and Data license.

Log entries for Froschkönig    Found 42x Not found 1x Note 1x Maintenance 2x

OC-Team Archived 04 October 2016 Opencaching.de has archived the cache

Dieser Cache ist seit mehr als 6 Monaten „momentan nicht verfügbar“; daher wird er automatisch archiviert. Er kann vom Besitzer jederzeit instand gesetzt und reaktiviert werden.

Temporarily not available 02 April 2016 skydriver-online has disabled the cache

Found 19 March 2016, 15:04 2mk found the geocache

Danke für diese schöne Bastelarbeiten an diesem lauschigen Platz! Gruß, 2mk

Found 22 August 2015, 15:00 Bierfilz found the geocache

Frau Bierfilz hat den Froschkönig nicht geküsst, obwohl er mehrmals darum bat. Denn Frau Bierfilz hat statt einem Prinzen, den sie ja in Person von Herrn Bierfilz schon lange hat, lieber einen sprechenden Frosch!!![:D]

"Danke!", sagt Bierfilz aus Nürnberg.

Found 18 April 2015 kleineandi+schatz found the geocache

Erst nicht den richtigen Zugang zum Cache gefunden. Erst sorum, dann andersrum. Naja, letztendlich konnten wir uns ins Logbuch eintragen. Und nebenbei von einem Hobbyfilmer noch erfahren, dass an diesem schönen idyllischen Weiher eine seltene Entenart haust.

TFTC!