Waypoint search: 

Archived

 
Quiz Cache

123

by eltedee     Belgium > Prov. Liège > Arr. Verviers

Attention! This Geocache is "Archived"! There is no physical container at the specified (or to be determined) coordinates. In the interest of the place it should not be necessarily to search!

N 50° 25.000' E 006° 10.000' (WGS84)

 Convert coordinates
 Size: normal
Status: Archived
 Hidden on: 01 January 2001
 Listed since: 01 August 2009
 Last update: 25 October 2010
 Listing: https://opencaching.de/OC8BC3

2 Found
1 Not found
0 Notes
0 Watchers
0 Ignorers
8 Page visits
0 Log pictures
Geokrety history

Large map

   


Description    Deutsch (German)

Utilities

Search geocaches nearby: all - searchable - same type
Download as file: GPX - LOC - KML - OV2 - OVL - TXT - QR-Code
When downloading this file, you accept our terms of use and Data license.

Log entries for 123    Found 2x Not found 1x Note 0x

Found 20 June 2009 radioscout found the geocache

A very interesting riddle and a very beautiful place for this very large and well filled nice cache in a well known and very beautiful place.

We had much fun walking in this great landscape.

Many thanks for this nice cache and for showing us this great place.

in: geocoin

Found 10 April 2009 ufabra found the geocache

[8D][8D][8D] FTF [8D][8D][8D] 9:00 Uhr

Nach der gestrigen Pleite haben wir heute morgen um 4:41 Uhr (!!) eine Email vom Owner bekommen. Darin wurden uns einige berechnete Zwischenpunkte bestätigt, nicht aber die Cachekoordinaten. Stattdessen wurde uns aufgetragen, den von uns zitierten Wiki-Artikel noch mal aufmerksam zuende zu lesen.
Das haben wir dann auch getan und schnell die nun richtigen Cachekoordinaten berechnet. Soviel sei verraten: Bei einer graphischen Lösung müsste man schon äußerst genau zeichnen. Wir haben daher die Rechenvariante vorgezogen.

Von allen Caches im Mathedreieck haben wir hier die meisten Berechnungen durchgeführt und Zwischenpunkte ermittelt.

Wie alle Mathecaches da oben im Dreieck liegt auch dieser wieder an einer schönen Stelle. Morgens um 9:00 Uhr ist da auch wirklich keine Menschenseele.

Besten Dank für das aufwändige Rätsel und die schöne Cachebox.

IN: Flummi + Pin
OUT: TB

Viele Grüße,
Ulrich und Barbara

Not found 09 April 2009 ufabra did not find the geoacache

Heute war nicht unser Tag. Hier haben wir fast 90 Minuten erfolglos gesucht und nichts finden können. Verstecke gibt es genug.

So blieb uns leider nur das übliche Singmantau-Gefühl [:(].

Aber wir kommen bestimmt noch mal wieder.

Viele Grüße,
Ulrich und Barbara