Waypoint search: 
 
Traditional Geocache

LP Schießplatz

Tradi auf dem ehemaligen Schießplatz

by horwischer     Germany > Hessen > Main-Kinzig-Kreis

N 50° 09.224' E 009° 10.353' (WGS84)

 Convert coordinates
 Size: small
Status: Available
 Time required: 0:15 h   Route: 1.0 km
 Hidden on: 05 March 2011
 Listed since: 10 March 2011
 Last update: 03 March 2012
 Listing: https://opencaching.de/OCBF22
Also listed at: geocaching.com 

16 Found
0 Not found
1 Note
4 Watchers
0 Ignorers
198 Page visits
1 Log picture
Geokrety history
1 Recommendations

Large map

   

Dangers
Infrastructure
Time
Seasonal

Description    Deutsch (German)

Klassischer Tradi auf dem ehemaligen Schießplatz der US Army.

Hier war in den Siebziger Jahren für uns Kinder ein spannender Ort, wenn die Army mit den Panzerfahrzeugen das Gelände durchpflügte.

 

Parken: N 50° 09.075 E 009° 10.653

Utilities

This geocache is probably placed within a nature reserve! Please see here for further information.
Naturschutzgebiet Hardt bei Bernbach (Info)

This geocache is probably placed within the following protected areas (Info): Naturpark Hessischer Spessart (Info)

Show cache recommendations from users that recommended this geocache: all
Search geocaches nearby: all - searchable - same type
Download as file: GPX - LOC - KML - OV2 - OVL - TXT - QR-Code
When downloading this file, you accept our terms of use and Data license.

Log entries for LP Schießplatz    Found 16x Not found 0x Note 1x

Found 25 November 2020, 08:51 Herr Flex found the geocache

Recht offensichtlich und schnell gefunden. Danke fürs legen und hegen.

Pictures for this log entry:
Bild 1Bild 1

Found 03 October 2019, 18:09 banana-3 found the geocache

Bei einem Spaziergang gefundendfdc

Found 11 November 2018 The Great Wombel found the geocache

Hallo zusammen,
bei bestem Herbstwetter sind wir heute über die Fluren marschiert und dabei einige Caches gesucht und gefunden.
Viele Grüße, die Wombels

Found The geocache is in good or acceptable condition. 21 October 2018, 17:00 chritobhard found the geocache

Mit Tobi den schönen Sonntagnachmittag genutzt um ein paar Caches zu suchen. Haben ihn problemlos gefunden. Hat uns Spaß gemacht.

 

Vielen Dank sagen Tobi und Gerhard

Found 27 May 2018 Odiss found the geocache

Nachdem die Krötenrunde abgeschlossen war, ging es noch schnell hier her. Vor Ort war der Zugang mit Zweigen versperrt. Nachdem wir diesen freigelegt und die Dose besucht hatten, haben wir ihn wieder verschlossen.

Odiss sagt Danke.
3963

......und 9 Zecken