Waypoint search: 

Archived

 
Traditional Geocache

Waldlehrpfad #8

Waldlehrpfad #8

by Team Waldlehrpfad     Germany > Niedersachsen > Region Hannover

Attention! This Geocache is "Archived"! There is no physical container at the specified (or to be determined) coordinates. In the interest of the place it should not be necessarily to search!

N 52° 23.348' E 009° 34.041' (WGS84)

 Convert coordinates
 Size: small
Status: Archived
 Hidden on: 03 May 2008
 Listed since: 26 March 2011
 Last update: 19 January 2014
 Listing: https://opencaching.de/OCC06D
Also listed at: geocaching.com 

25 Found
0 Not found
0 Notes
1 Maintenance log
1 Watcher
0 Ignorers
77 Page visits
0 Log pictures
Geokrety history

Large map

   

Dangers
Time
Seasonal

Description    Deutsch  ·  English

Waldlehrpfad / GeoCaching proving trai in the Lohnder Holz

[ E N G L I S H D E S C R I P T I O N ]

Have fun with searching, find and logging.

Handle the containers with care and put it back how you had found it. Thank you.

This cache is part of a series.
This series is intended as a geocaching proving trail.

Different cache containers and cache types are presented in the ongoing series

It should never be boring and especially beginners can still learn something!

This beautiful wooded area near Almhorst (Seelze) is always worth for a visit.

http://lehrpfad.gocaching.de
Infopage about this proving trail in the Lohner Holz.
http://www.gocaching.de
The german board for "Go Caching" - Join now!

Additional hint   Decrypt

terra, ohg rirelguvat vf terra urer.

A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z

Utilities

This geocache is probably placed within the following protected areas (Info): FFH-Gebiet Laubwälder südlich Seelze (Info), Landschaftsschutzgebiet Lohnder - Almhorster Wald (Info)

Search geocaches nearby: all - searchable - same type
Download as file: GPX - LOC - KML - OV2 - OVL - TXT - QR-Code
When downloading this file, you accept our terms of use and Data license.

Log entries for Waldlehrpfad #8    Found 25x Not found 0x Note 0x Maintenance 1x

Found 25 August 2018 CosmotiC found the geocache

Endlich stand wieder ein verlängertes Wochenende vor der Tür. Zeit zum Entspannen und natürlich auch Zeit, um viele schöne Dosen zu suchen. Denn die To-Do-Liste ist immer noch sehr sehr lang. Dieses Mal ging es nach Salzgitter mit einem Abstecher nach Braunschweig, schließlich nach Hannover und auf dem Heimweg nochmal kurz nach Bitterfeld :D

Während Obentrauts letzter Schlacht, haben wir hier im Vorbeikommen die Dose mit gehoben.

Vielen Dank fürs Legen und den [:)] auf der Landkarte, sowie das Herführen an diesen Ort.
Grüße aus GC. CosmotiC

Found 15 April 2018 HWHA found the geocache

Heute war ich mit TimHugo und Pauline2010 unterwegs um die letzte Schlacht des Obentraut zu schlagen. Für TimHugo war es die 1000. Da ich den Cache schonmal gefunden habe, habe ich mich heute auf die Dosen des WLP konzentriert.
Dank der neu ausgelegten Ersatzdose konnten wir auch hier fündig werden.
DfdC
***HWHA***

Found 08 September 2016 raffo32 found the geocache

Am P von #15 gegen 11 Uhr angefangen und um 16:45 mit dieser Riesenrunde fertig geworden. Trotz meinem kleinen E-Bike hab ich den Umfang überschätzt. Drei Caches konnte ich wegen Bodenverhältnisse / Gestrüpp gar nicht anfahren.

**Zum Cache**: Grün ist UNSERE Farbe - als ich ihn öffnete sprang mir doch glatt ein TB in die Hände. Und dieser wurde nicht mal ordnungsgemäß gelogt und war so quasi nie in diesem Cache - obwohl er ja war, aber jetzt ist er bei mir

Found 23 April 2016 j-he found the geocache

Schön, dass es beim Nachtcache nebenbei auch noch ein paar Tradis zum Besuchen gab. Dieser gehörte auch dazu. Bei Tag hätten wir hier vermutlich nicht so lange gesucht...

Found 12 July 2015 lavette96 found the geocache

LaVette 96 12. Juli 2015 00:24

Mit Mimic 96, Stecki76, Littel Red Marsu und Zebrafink auf der letzten Schlacht des Obentraut unterwegs.

Hier durch Zufall das Döschen gefunden.
Dir Tradi's wollten wir eigentlich auslassen, aber wenn man schon drüber stolpert.

Dfdc sagt der nette LaVette
*2346*