Waypoint search: 

Archived

 

Urwald in Essen

A nice little forest multi for in between (1 km)

by Feorl     Germany > Nordrhein-Westfalen > Essen, Kreisfreie Stadt

Attention! This Geocache is "Archived"! There is no physical container at the specified (or to be determined) coordinates. In the interest of the place it should not be necessarily to search!

N 51° 26.046' E 006° 58.924' (WGS84)

 Convert coordinates
 Size: normal
Status: Archived
 Time required: 0:30 h   Route: 1.0 km
 Hidden on: 22 May 2011
 Listed since: 22 May 2011
 Last update: 13 April 2014
 Listing: https://opencaching.de/OCC6A2
Also listed at: geocaching.com 

8 Found
0 Not found
0 Notes
1 Maintenance log
4 Watchers
0 Ignorers
542 Page visits
0 Log pictures
Geokrety history

Large map

   

Infrastructure
Time

Description    Deutsch  ·  English

The path leads through the inconspicuous, but then very beautiful wooded areas between Grugapark and Margarethenhöhe.


Off we go at
N51°26.055 E006°58.927'. How far is it from here to Rüttenscheid? (do not measure, just read) distance in meters = A
And how far is it to the Gruga Orangerie? Distance in meters = B


We continue then to
N51°25.(A-B-70) E006°58.(B+199).
Which position in the alphabet has the character we see here? Number = C.


The final is at
N51°25.(C*58+3) E006°58.(B+C+12).

Additional hint   Decrypt

[German] Qn jne zny zrue qena

A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z

Utilities

Search geocaches nearby: all - searchable - same type
Download as file: GPX - LOC - KML - OV2 - OVL - TXT - QR-Code
When downloading this file, you accept our terms of use and Data license.

Log entries for Urwald in Essen    Found 8x Not found 0x Note 0x Maintenance 1x

OC-Team Archived 13 April 2014 Opencaching.de has archived the cache

Dieser Cache ist seit mehr als einem Jahr „momentan nicht verfügbar“; daher wird er automatisch archiviert. Er kann vom Besitzer jederzeit instand gesetzt und reaktiviert werden.

Found 29 December 2013, 16:00 MichaEssen found the geocache

Soweit ganz gemütlich - Schöner Weg durch den Wald

Found 12 August 2012 Rupa found the geocache

Jau, dieser kleine Urwald hier ist wirklich toll. Und gar nicht sooo vermuggelt, selbst Sonntags bei herrlichem Sonnenschein. Sehr schön! Vielen Dank für den netten, kleinen Kurz-Multi! --Rupa

Found 18 July 2012 *Pancho* found the geocache

#4 - Sancho + Pancho - am 18.07.2012

Hallo,

obwohl es schon recht spät war, haben wir alles recht gut finden können.
Dies war mein 4. Cache - mein 1. Mulit-Cache.
Ich bin sehr begeistert. :D

Ohne diesen Cache hätte ich nebenbei nie gewusst, welch schönes Fleckchen sich dort verbirgt. Ich bin immer noch begeistert. :)

Vielen lieben Dank auch Dir für diesen schönen Cache. :)

Found 26 May 2012 Ruhr Hotelier found the geocache

War unser 1. Caches. Zum Glück sehr leicht.

Found 05 February 2012 stoepselteam found the geocache

War gar nicht so einfach, da viele Muggel unterwegs.

stoepselteam

Found 10 July 2011 erdferkel02 found the geocache

Nette Runde.

DFDC und Glückauf vom Team erdferkel02

Found 11 June 2011 Team JJNC (rexily) found the geocache

Mit unserem Neffen J vom Team Asjero zusammen sind wir heute Nachmittag los und konnten kurz vor dem Gewitter die Dose finden. Wir haben einen Lizard dort gelassen.
DfdC
Rexily (NC)

Found 23 May 2011 Team Shark Attack found the geocache

Gestern bin ich nach dem Publish diesen Multi gelaufen, leider war noch in der Finalformel ein Fehler, so dass ich zunächst mal vergeblich gesucht habe.

Nachdem ich den Owner kontaktiert hatte, wurde der Fehler berichtigt und so konnte ich heute frischen Mutes erneut in den finalen Raum vordringen. Diesmal gab es keine Probleme und ich konnte mich als erster ins Logbuch eintragen. Hab noch 2 TB's und einen Geokrety dagelassen.

TFTC!