Waypoint search: 

Archived

 
Quiz Cache

signs

A cache by frigschneck, maintained by Eagle

by Eagle_     Austria > Niederösterreich > Wiener Umland/Südteil

Attention! This Geocache is "Archived"! There is no physical container at the specified (or to be determined) coordinates. In the interest of the place it should not be necessarily to search!

N 48° 06.000' E 016° 17.000' (WGS84)

 Convert coordinates
 Size: small
Status: Archived
 Hidden on: 22 December 2005
 Published on: 11 May 2018
 Last update: 24 May 2021
 Listing: https://opencaching.de/OC147DE
Also listed at: geocaching.com 

6 Found
0 Not found
0 Notes
1 Maintenance log
0 Watchers
0 Ignorers
92 Page visits
0 Log pictures
Geokrety history

Large map

   


Description    Deutsch (German)

The coordinates only mark the general area, you will have to solve the riddle for the exact coordinates.

 

In the first place, you'll find one, but in contact the ring itself. At position 3152149 and 89248960, however, the cache.


You can check your answers for this puzzle on Geochecker.com.

Additional hint   Decrypt

1. Ernq gur obbx, Wbqvr Sbfgre!
2. Nfx Znk Pbura.

A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z

Utilities

Search geocaches nearby: all - searchable - same type
Download as file: GPX - LOC - KML - OV2 - OVL - TXT - QR-Code
When downloading this file, you accept our terms of use and Data license.

Log entries for signs    Found 6x Not found 0x Note 0x Maintenance 1x

Archived 24 May 2021 Eagle_ has archived the cache

danke für die Besuche

Found 08 February 2014 wtap found the geocache

Bei diesem tollen Rätsel hatte ich zwar gleich eine Idee, aber kein passendes Tool.
Dank eines Vorloggers habe ich nun wieder etwas dazugelernt, was es im www so alles gibt.
Und dann habe ich nun noch von Eagle! aufgeschnappt, das hier eine neue Dose platziert wurde.
Alleine für dieses Verdienst gibt es hier noch einen FP - auch wenn ich Frigschneck nicht persönlich kennen lernen durfte geht seine Geschichte doch recht nahe.

Danke für den Cache!

Found 18 January 2012 pri0n found the geocache

Das war sicherlich mit Abstand das von mir am schnellsten gelöste Frigschneck-Rätsel (ich denke mit Respekt und Schaudern an Jebajofon und CS/SMITP - und mit YAFM fange ich gar nicht erst an...), trotzdem hat es sehr lange gedauert, bis mich endlich einmal meine Wege in Finalnähe geführt haben - und dann war die Annäherung auch gar nicht so einfach.
Dafür war das Versteck umso rascher entdeckt - TFTC!

Found 28 December 2011 npg found the geocache

Diese Zeichen kamen mir doch gleich verdächtig vor. Ja klar, Sign of the times ...oder warens five? ... ach was...wenns passt passts [:D]
thx npg

Found 30 September 2009 chris2286266 found the geocache

Zu Beginn meiner Laufbahn vor etwa zweieinhalb Monaten hab ich mir das Rätsel mal angesehen und aufgrund der teils widersprüchlichen Logs zu den Hints dachte ich mir: OK, später mal.

Letzte Woche habe ich wieder einen Blick drauf geworfen. Hint zwei war bekannt und ich hatte sofort eine Idee. Die Lösung für die erste Koordinate hatte ich sogar in einem File, ich musste nur noch "suchen". Für die zweite Koordinate habe ich dann ein entsprechendes Tool im Netz benutzt.
Den Hint 1 verstehe ich immer noch nicht, vielleicht erklärt ihn mir ja wer ;-)

Heute um 09:00 die Dose besucht, ihr geht`s gut, war nur etwas mit Spinnweben bedeckt, kein Wunder nach der langen Zeit der Einsamkeit ;-)

Herzlichen Dank für das wirklich geniale Super-Rätsel!!!
TFTC

Edit: In: Herzerl, Out: nix.

Found 25 March 2007 Termite2712 found the geocache

Mit dem Rätsel konnte ich sehr lange nix anfangen, doch dann, während ich mal so vor dem Fernseher sass, ging ein kleines Lichtlein auf, daß zunehmends immer heller wurde.
Heute haben wir dann die Feldarbeit gemacht, die aufgrund des Dauerregens kurz davor nicht ganz einfach war.
Danke für das tolle Rätsel und den Cache!
IN: TB Barnard the Elf
OUT: Diabetes TB
Termite2712 + Ingrid

Found 11 March 2006 Gavriel found the geocache

Returning from the Schrannenwand we used the rest of daylight to retrieve this one first before going to Rudi's Riddle. A wise decision, in the dark I would not have been able to see the thorns in my eye's height. It was also wise to put on the hiking boots for this one. The diretissima from the east was quite a challenge.
The way the coordinates were derived I can only describe as "gaining even more totally useless knowledge".
In: TB Fast Food (I hope he will like it, it is a very small car, make sure not to overlook it in the cache), 1 Drachmae from Ursulinenkirche
Out: Eurofighterbutton, TB I got your nose and the other thing that seems to be a moving cache

thx, Gavriel & Mike