Waypoint search: 

Locked

 
Virtual Geocache

...

by Schnueffler     Germany > Baden-Württemberg > Breisgau-Hochschwarzwald

Attention! This Geocache is "Locked, visible"! There is no physical container at the specified (or to be determined) coordinates. In the interest of the place it should not be necessarily to search!

N 48° 00.000' E 008° 00.000' (WGS84)

 Convert coordinates
 Size: no container
Status: Locked, visible
 Time required: 0:30 h 
 Hidden on: 24 August 2005
 Listed since: 20 October 2005
 Last update: 18 March 2013
 Listing: https://opencaching.de/OC039D

31 Found
1 Not found
0 Notes
4 Watchers
1 Ignorers
268 Page visits
20 Log pictures
Geokrety history

Large map

   

Dangers
Infrastructure
Route

Description    Deutsch (German)

Utilities

This geocache is probably placed within the following protected areas (Info): Naturpark Südschwarzwald (Info)

Search geocaches nearby: all - searchable - same type
Download as file: GPX - LOC - KML - OV2 - OVL - TXT - QR-Code
When downloading this file, you accept our terms of use and Data license.

Log entries for ...    Found 31x Not found 1x Note 0x

  New coordinates:  N 48° 00.***' E 008° 00.***'

Found 07 October 2009 Sonnenbergsiedler found the geocache

Noch mal mit Foto :-)

Eisinger Loch gecachet! Schönes Ziel in der Umgebung. 

Pictures for this log entry:
Eisinger LochEisinger Loch

Found 16 May 2009 Extremotion found the geocache

Bilder und Fotos hochladenUnserLogbild

 heute bei schönem Wetter schnell gefunden. Tolle Location-vielen Dank!!!

Found 05 April 2009 Georodi found the geocache

Auf dem Heimweg vom Schwarzwald mit dem Moped das Loch angeschaut.
Echt ne interesant und beeindruckende Sache !

gruß und dank von Georodi

[This entry was edited by Georodi on Monday, April 06, 2009 at 2:14:49 PM.]

Pictures for this log entry:
CIMG4907CIMG4907

Found 22 March 2009 GB71 found the geocache

Habe am 22. März am späten Vormittag mit meiner Frau bei den Eisinger Löchern vorbeigeschaut. Bei Sonnenschein ist diese Tageszeit aufgrund des tollen Lichtes absolut zu empfehlen. Mein erster und richtig interessanter Earthcache. 

Vielen Dank für´s herführen!!!

Pictures for this log entry:
Eisinger LochEisinger Loch
Mein GPS_Gerät und ich vor dem Eisinger LochMein GPS_Gerät und ich vor dem Eisinger Loch

Found 04 November 2008 familie-abc found the geocache

Unser erster Earthcache.

Ein wenig mulmig war uns schon. Erstens war das Herbstwetter nicht so doll, eigentlich trüb und zweitens die Höhle sackdunkel und drittens ist hier ja die Erde mal abgesackt. Zweimal schon, und keiner weiß halt, ob das so rucki-zucki geht oder länger dauert? Auch war der Abstieg ziemlich glitschig, wegen dem feuchten Laub. Deshalb haben wir dann auch auf die Besichtigung der Höhle verzichtet. Wenn wir mal wieder bei schönem Wetter vorbeikommen holen wir das (vielleicht) nach.

Danke fürs Zeigen
familie-abc

Pictures for this log entry:
Anna im alten Eisinger LochAnna im alten Eisinger Loch