Waypoint search: 

Archived

 
Quiz Cache

100

Schneller Abseiler mit knackigem Rätsel

by 5er-pack     Germany > Baden-Württemberg > Lörrach

Attention! This Geocache is "Archived"! There is no physical container at the specified (or to be determined) coordinates. In the interest of the place it should not be necessarily to search!

N 47° 50.000' E 008° 00.000' (WGS84)

 Convert coordinates
 Size: normal
Status: Archived
 Time required: 0:30 h   Route: 0.1 km
 Hidden on: 18 July 2014
 Published on: 18 July 2014
 Last update: 05 June 2015
 Listing: https://opencaching.de/OC110A2

1 Found
0 Not found
0 Notes
2 Maintenance logs
1 Watcher
0 Ignorers
77 Page visits
0 Log pictures
Geokrety history
1 Recommendations

Large map

   

Infrastructure
Listing
Tools needed

Description    Deutsch (German)

Die angegebenen Koordinaten haben nichts mit dem Cache zu tun.

 

Es war vor vielen 100 Jahren als die 8 glorreichen Reiter von Westen kommend hier im Tal den Schatz des Bären versteckten. Wo genau kann niemand sagen, aber vor kurzem ist diese Münze bei Bauarbeiten zu Tage gefördert worden. Die ganze Baugrube wurde durchsucht doch fand man keine weitere Münzen. Sollte diese bewusst abgelegt worden sein?

Pictures

Dublone
Dublone

Utilities

This geocache is probably placed within a nature reserve! Please see here for further information.
Naturschutzgebiet Feldberg (Info)

This geocache is probably placed within the following protected areas (Info): FFH-Gebiet Hochschwarzwald um den Feldberg (Info), Naturpark Südschwarzwald (Info), Vogelschutzgebiet Südschwarzwald (Info)

Show cache recommendations from users that recommended this geocache: all
Search geocaches nearby: all - searchable - same type
Download as file: GPX - LOC - KML - OV2 - OVL - TXT - QR-Code
When downloading this file, you accept our terms of use and Data license.

Log entries for 100    Found 1x Not found 0x Note 0x Maintenance 2x

Archived 05 June 2015 5er-pack has archived the cache

Dose ist fort und die Brückenkonstruktion wurde geändert. Somit ist hoer schluss.

 

Temporarily not available 23 May 2015 5er-pack has disabled the cache

Scheint was im argen zu sein. Mal kurz zu.

Found Recommended 07 August 2014 fraggler found the geocache

Sodele,

da der 5er-Pack alle seine Caches transferiert hat, gehe ich die Dingers halt nochmal an....bin eh der Meinung, wenn die Caches OC-Only sind, dann kann man sie auch erst finden wenn sie auf dieser Plattform aufgetaucht sind und nicht 3 Jahre vor her....aber das ist meine Meinung....

 

Bei GC hats damals glaube ich zum FTF gereicht....Lächelnd

 

Da ich heute in der Gegend war habe ich mich nochmals an die Dose gewagt, naja grins, und mich ins Logbuch eingetragen.

 

Danke

fraggler