Waypoint search: 

Archived

 
Traditional Geocache

Conrad Tack

Conrad Tack (1844-1919)

by Goys_and_Birls     Germany > Sachsen-Anhalt > Jerichower Land

Attention! This Geocache is "Archived"! There is no physical container at the specified (or to be determined) coordinates. In the interest of the place it should not be necessarily to search!

N 52° 16.014' E 011° 51.022' (WGS84)

 Convert coordinates
 Size: small
Status: Archived
 Hidden on: 17 December 2015
 Published on: 02 February 2016
 Last update: 29 October 2018
 Listing: https://opencaching.de/OC12A74

2 Found
1 Not found
0 Notes
3 Maintenance logs
0 Watchers
0 Ignorers
47 Page visits
2 Log pictures
Geokrety history

Large map

   

Infrastructure
Route
Time
Seasonal
Listing
Persons

Description    Deutsch (German)

War ein deutscher Unternehmer und Mitbürger der Schuhfabrik Conrad Tack & Cie ( Heute die Berufsbildende Schule Conrad Tack) . 1833 gründete er mit seinem Bruder Jean Tack und Wilhelm Dedermann eine Schuhfabrik.

1905 zog er sich zurück und ging nach Berlin wo er 1919 verstarb.


Nach ihm wurden der " Conrad - Tack - Ring" und die " Berufsbildende Schule Conrad Tack in Burg benannt"

Utilities

Search geocaches nearby: all - searchable - same type
Download as file: GPX - LOC - KML - OV2 - OVL - TXT - QR-Code
When downloading this file, you accept our terms of use and Data license.

Log entries for Conrad Tack    Found 2x Not found 1x Note 0x Maintenance 3x

Archived 29 October 2018 Goys_and_Birls has archived the cache

Die Dose ist weg und keiner da, der sie noch pflegen würde. Deshalb geht dieser Cache leider ins Archiv.

Not found 28 October 2018, 10:52 darclight did not find the geoacache

Entweder weg oder zuviel Bewuchs und Blätter.

Vielen Dank an Goys_and_Birls für den Cache sagt darclight (32)

Found 07 September 2016, 17:05 pio27 found the geocache

Hätte an dieser Stelle niemals solch einen großen Cache - Behälter vermutet. Genial.  :)
Und beeindruckendes Berufsschulzentrum gleich gegenüber.
Danke und viele Grüße.

  New coordinates:  N 52° 16.014' E 011° 51.022', moved by 9 meters

Found 07 February 2016, 13:45 Burger Kind found the geocache

Supergenaue Koordinaten - nun lag es nur nach am Finden und dass gestaltete sich doch etwas schwieriger als erwartetStirnrunzelnd! Zwischen einigem achtlos weggeworfenem Unrat und Blättern und Zweigen konnte ich dann mit viel Geduld und Spucke auch diese Dose bergen. Danke fürs verstecken. Dankeschön sage ich deshalb mit zwei Bildern. In: Ü-Ei, Out:SmileyLächelnd

Pictures for this log entry:
...Blick zur BS Conrad Tack und Unterkirche......Blick zur BS Conrad Tack und Unterkirche...
...Conrads Dose ...Pingis Fund...Conrads Dose ...Pingis Fund

Available 02 February 2016 Goys_and_Birls has maintained the cache

Der Cache ist wieder da. Viel Spaß bei eurer Suche