Waypoint search: 

Archived

 

Nightwalk Cache

Our first cache!

by geohein0rs     Germany > Hessen > Main-Taunus-Kreis

Attention! This Geocache is "Archived"! There is no physical container at the specified (or to be determined) coordinates. In the interest of the place it should not be necessarily to search!

N 50° 10.135' E 008° 25.817' (WGS84)

 Convert coordinates
 Size: small
Status: Archived
 Time required: 1:00 h   Route: 3.0 km
 Hidden on: 06 March 2004
 Listed since: 29 December 2005
 Last update: 04 January 2008
 Listing: https://opencaching.de/OC13CF
Also listed at: geocaching.com 

11 Found
0 Not found
1 Note
1 Watcher
0 Ignorers
3 Page visits
1 Log picture
Geokrety history

Large map

   


Description    Deutsch  ·  English

At the starting point there is the entrance of a large farmyard. When was it built?
Year= ABCD

Now go to:
N50 10.235 E08 26.038

There you find an information-board. Which number has the "Rainfarn"? -> Number= EF

G = D-B
H = A-B
I = A+B

The final coordinates are:
N 50 AH.GGI
E 08 2E.FHC

Duration: about 1 hour.

Have Fun!

Cache is a little cookie-can which is very full.

Additional hint   Decrypt

[parking]: nobhg 200z orsber gur fgnegvat cbvag
[track]: Zbir evtug(AR) ba gur svefg pebffvat nsgre fgntr 2.
[Hide]: va n ubyybj fghzc

A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z

Utilities

This geocache is probably placed within the following protected areas (Info): Naturpark Hochtaunus (Info)

Search geocaches nearby: all - searchable - same type
Download as file: GPX - LOC - KML - OV2 - OVL - TXT - QR-Code
When downloading this file, you accept our terms of use and Data license.

Log entries for Nightwalk Cache    Found 11x Not found 0x Note 1x

Note 04 January 2008 GeoFaex wrote a note

Bitte nicht nur Caches einstellen, sondern auch archivieren wenns an der Zeit ist!

Archiviert!

Sobald er wieder verfügbar ist kannst Du ihn selbst wieder aus dem Archiv holen indem Du den Status wieder auf "Kann gesucht werden" setzt.

Gruß,
GeoFaex
Team Opencaching.de

Found 17 September 2006 Team GANS found the geocache

Schöner Spaziergang in sehenswertem Gelände. Mächtig viel los auf den Wegen, aber am Final bis auf eine Pilzsucherin völlig ruhig.
in: Goldhamster
out: Auto
Danke für den Cache und Grüße vom Team GANS.

Found 07 May 2006 Parabel found the geocache

Gegen 13:50 Uhr fanden wir den Final in einer wirklich traumhaften Gegend. Die einzigen Muggel am Final waren Bäume die im Wind knarrten. Das Wetter war herrlich, dadurch die Wege noch gut begehbar. Vor einer Woche hatten wir den Hof schon einmal besucht, da wußten wir allerdings noch nichts von der Existenz des Cache.
Vielen Dank
In/Out: nix

Team Parabel

Pictures for this log entry:
Baum in der NäheBaum in der Nähe

Found 19 April 2006 Team Sandman633 found the geocache

Nr.: 2 des heutigen Abends. Auch diesen hatten wir nach kurzer Suche zielstrebig entdeckt. Die Ecke werde ich mir bei Gelegenheit mit dem MTB noch mal antun.

Trade : nichts

Sandman633

Found 11 January 2005 PHerison found the geocache

Nach kurzer Suche gefunden. NT