Waypoint search: 

Temporarily not availableThe geocache needs maintenance.

 
Traditional Geocache

Samtpfoten

Grandpa tells stories: #35 Pets

by Le Dompteur     Germany > Schleswig-Holstein > Flensburg, Kreisfreie Stadt

Attention! This Geocache is "Temporarily not available"! The geocache itself or parts of it are missing or there are other issues that make a successful search impossible. In the interest of the place it should not be necessarily to search!

N 54° 46.891' E 009° 23.886' (WGS84)

 Convert coordinates
 Size: large
Status: Temporarily not available
 Time required: 0:15 h   Route: 0.05 km
 Hidden on: 20 April 2018
 Published on: 20 April 2018
 Last update: 14 February 2024
 Listing: https://opencaching.de/OC14322

12 Found
3 Not found
0 Notes
3 Maintenance logs
5 Watchers
0 Ignorers
179 Page visits
4 Log pictures
Geokrety history
1 Recommendations

Large map

   

Infrastructure
Route
Time
Seasonal
Listing
Persons

Description    Dansk  ·  Deutsch  ·  English

No cache is worth to risc your health!


My grandfather once told me the story about a travelling cirus.

That passed by here and raised the tent. Unfortunately the gipsys could not pay the rent for the meadow. Because of that the mayor distrained the animals. But where to put them? The animal-shelter refused to take 'em. So they were abandoned right here.


What to do? Find the pets and give one of them a new home.



Bus: Line 10, step off at "Tierheim"

View the ratings for this cache Bus stop

Additional waypoints   Convert coordinates

Parking
N 54° 46.877'
E 009° 23.839'
Kostenlos parken.

Free parking.
Info The additional waypoints are shown on the map when the cache is selected, are included in GPX file downloads and will be sent to the GPS device.

Additional hint   Decrypt

Zbyr-genpxf ng frpbaq gerr orfvqr bs gur srapr.

A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z

Utilities

This geocache is probably placed within the following protected areas (Info): Landschaftsschutzgebiet Landschaftsteil Marienhölzung (Info)

Show cache recommendations from users that recommended this geocache: all
Search geocaches nearby: all - searchable - same type
Download as file: GPX - LOC - KML - OV2 - OVL - TXT - QR-Code
When downloading this file, you accept our terms of use and Data license.

Log entries for Samtpfoten    Found 12x Not found 3x Note 0x Maintenance 3x

OC-Team Temporarily not available The geocache needs maintenance. 14 February 2024 mic@ has disabled the cache

Dem Vorlog zufolge befindet sich der Cache in einem sehr schlechten Zustand. Der Owner sollte hier dringend vor Ort erscheinen und die Lage überprüfen, bis dahin setze ich den Status auf "Momentan nicht verfügbar". Sobald der Cache gewartet wurde, so kann dieses Listing selbständig über ein "kann gesucht werden"-Log reaktiviert werden.
Bei Unklarheiten oder Fragen kannst du gerne mich oder das Team kontaktieren.

mic@ (OC-Support)

Found The geocache needs maintenance. 28 January 2024 Mythenmetz found the geocache

Wahnsinn - was für eine große Dose!
Und immer noch da, obwohl so lange nicht gefunden!

Leider war eine erhebliche Menge Wasser in der Dose.
Einige Tauschgegenstände sind nicht mehr zu retten, und ins nasse Logbuch konnten wir uns nur mit Mühe eintragen.

Not found 12 May 2023, 12:04 Thamespirat did not find the geoacache

Ich wollte meine OC Finds gerne weiter bringen und da auch direkt in Umkreis der Gashändler ist der die Gasversorgung des Cachermobil wiederherstellt, war das eine perfekte Gelegenheit.
Leider konnte ich die Dose nicht finden.Das Grünzeug sowie das letzte Logereigniss haben mich dann dazu veranlasst, die Suche einzustellen. Ich denke,dass ich das Listing beobachten werden,da ich sicherlich wieder in die Gegend komme :-D

TFTC Le Dompteur,
Thamespirat
12. Mai 2023 12:04
#26
Anmerkung : Ich signiere das Logbook nicht zwingend chronologisch, sondern nutze freie Stellen die ich vorfinde.Es kommt immer wieder vor,dass ganze Seiten/Zeilen leer gelassen wurden,wodurch dem Cacheowner ein völlig unnötiger Mehraufwand in der Cachepflege entsteht. Sollte ich also nicht hinten zu finden sein,dann steh ich irgendwo früher drin.Versprochen!

Found The geocache is in good or acceptable condition. 20 January 2022, 11:56 Woody Woodpin found the geocache

Nachdem ich bei einem Geschäft ganz in der Nähe war, welches nicht nur repariert sondern auch austauscht, ging es während der Wartezeit zu dieser Dose.

Gut mal, dass es noch Winter ist, im Sommer könnte hier eine Machete nötig sein. Die große Dose konnte dann gut gefunden werden.

Grüße an den bekannten CO

T4T$

Pictures for this log entry:
Tierheim FLTierheim FL

Found 15 January 2022, 12:04 FroschvomTal found the geocache

Gut versteckt fand ich ein paar Fellnasen. Man sagt, sie suchen sich ihre Menschen aus. Ich spürte, sie warten auf jemand anderen, so ließ ich die Freunde zusammen in ihrer Gemeinschaft. Dem Owner danke ich für diese liebevolle Idee, fürs Legen und pflegen.
FroschvomTal