Waypoint search: 

Archived

 

Running 1

Steglitzer Jogging-Pfad

by vanguard     Germany > Berlin > Berlin

Attention! This Geocache is "Archived"! There is no physical container at the specified (or to be determined) coordinates. In the interest of the place it should not be necessarily to search!

N 52° 27.009' E 013° 20.220' (WGS84)

 Convert coordinates
 Size: normal
Status: Archived
 Hidden on: 19 August 2006
 Listed since: 14 December 2006
 Last update: 23 November 2011
 Listing: https://opencaching.de/OC2AF2
Also listed at: geocaching.com 

27 Found
0 Not found
0 Notes
1 Watcher
1 Ignorers
64 Page visits
5 Log pictures
Geokrety history

Large map

   

Dangers
Infrastructure

Description    Deutsch (German)

Eine Serie von Caches in der Nähe schöner Berliner Laufstrecken. Den Anfang macht der "Steglitzer Jogging-Pfad", der bei obigen Koordinaten beginnt.

Start

Lauft los bis zur 4000-Meter-Markierung. Dort langsam auslaufen und verschnaufen. Nun ist es Zeit, den GPSr herauszuholen und den Punkt zu vermessen. Der Cache befindet sich 151 m entfernt in Richtung 31° (wahr).

Auf den letzten Metern sind je nach Jahreszeit mehr oder weniger Dornen im Weg, bewegt euch vorsichtig. Bitte achtet beim Zurücklegen darauf, dass der Cache nicht auf den ersten Blick zu sehen ist.

Der Cache ist eine geräumige 3-Liter-Box und enthält Dinge, die alle etwas mit Sport zu tun haben. Es wäre schön, wenn Ihr ähnliche Tauschgegenstände mitbringen könntet.

Viel Spaß!
vanguard

Additional hint   Decrypt

[Final:] xyrvarubruyr

A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z

Utilities

Search geocaches nearby: all - searchable - same type
Download as file: GPX - LOC - KML - OV2 - OVL - TXT - QR-Code
When downloading this file, you accept our terms of use and Data license.

Log entries for Running 1    Found 27x Not found 0x Note 0x

Found 13 March 2010 Arni&Maria found the geocache

Letzten Sommer waren wir schon einmal hier, allerdings mit unseren kurzen dünnen Laufsachen (ja, wir sind die Strecke tatsächlich abgelaufen) hier suchen wollten war das beim besten Willen kein Spaß. Jetzt mit entsprechend angepasster Kleidung und zu einer geeigneteren Jahreszeit war es aber kein Problem und wir konnten uns endlich verewigen.

Found 10 March 2010 ratnig found the geocache

*240* 07:54h
An der 4000m Marke komme ich jeden Morgen vorbei. Heute nahm ich mir die Zeit, um anzuhalten.
Peilung und Suche dauerten nicht lange. Ich war von der Größe der Box angenehm überrascht.
Leider hatte ich nichts zum Tauschen dabei.
Danke für den Cache
Ratnig

Found 02 April 2009 bellapieps found the geocache

Found 12 December 2008 Muskratmarie found the geocache

This belongs to one of my favorite running paths for my long runs. I thus knew exactly where the 4 km marker was, and from there it wasn't far. Of course I started searching in the wrong direction, but pretty soon made the discovery before the twilight thickened. One thing is obvious: blackberry bushes have thorns even in the winter. [;)] Finally a good location for the TB and coin that I've been carrying around with me since my trip to the New World.
TFTC
Muskratmarie
P.S. Didn't see the coin that's supposed to be in here (#104 DRunners The Lord of the Caches - Earth Geocoin - Kirchen -)


in: frog and millipede (fit to the location)
TB Yellowstone
Crater Lake Stamp coin

out: TB Have a drink on me
TB Dreamcatchers
TB Jonas Pumpkin

Pictures for this log entry:
Jonas Pumpkin with scary friendsJonas Pumpkin with scary friends

Found 10 December 2008 nadel22 found the geocache

Hallo,
4000m hin und 4000m zurück sind schon lang.
Die Meter-Angaben sind für mein nüvi eine kleine Hürde.
Trotzdem um 12:20 gefunden. Watch your step wenn es feucht ist.

Gruß Nadel22