Recherche de Waypoint : 

archivé

 

St. Oana/ St. Ones

par andi151278     Autriche > Niederösterreich > Wiener Umland/Nordteil

Attention ! Cette géocache est "archivé"! Il n'y a pas une conteneur physique aux coordonnées spécifiées (ou déterminées). Dans l'intérêt de l'endroit il ne devrait pas être nécessairement à la recherche !

N 48° 17.575' E 016° 09.585' (WGS84)

 Autres systèmes de coordonnées
 Taille : normal
Statut : archivé
 Temps nécessaire : 0:45 h   Distance : 2.0 km
 Caché en : 20. mai 2007
 Affiché depuis : 20. mai 2007
 Dernière mise à jour : 16. février 2012
 Inscription : https://opencaching.de/OC36F3

6 trouvé
0 pas trouvé
1 Note
0 Observateurs
0 Ignoré
47 Visites de la page
0 Images de log
Histoire de Geokrety

Grande carte

   


Description    Deutsch  ·  English (Anglais)

Station 1

N 48° 17.575
E 016° 09.585

Look for a boundary stone. On one side of it "BF" is written in black letters, on the other side "RK" is engraved. On the third side you will find a two digit number. A = the crossfoot of this number.
Do NOT follow the way downhill.

Station 2

N 48° (17441 - A)/1000'
E 016° (9699 - A)/1000'

In 1973 somebody carved one letter three times into this tree. Convert it to a letter (A=1, B=2, ...) and call it B.
Follow the small path, the direct route to station 3 is not recommandable.

Station 3

N 48° (17378 - B)/1000'
E 016° (9793 - B)/1000'

Here you'll find a microcache that contains the final coordinates.

Indice additionnels   Déchiffrer

[Allemand] Fgngvba 3: zntargvfpu

A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z

Images

SPOILER Station 2
SPOILER Station 2
SPOILER Cache
SPOILER Cache
SPOILER Station 3
SPOILER Station 3

Utilités

Chercher des géocaches prés: tous - trouvable - même type
Télécharger en fichier : GPX - LOC - KML - OV2 - OVL - TXT - QR-Code
Lors du téléchargement de ce fichier, vous acceptez nos conditions d'utilisation et la licence de données.

Logs pour St. Oana/ St. Ones    trouvé 6x pas trouvé 0x Note 1x

Note 16. février 2012 mic@ a écrit une note

Bitte bei Statusänderungen, die bei geocaching.com durchgeführt werden, auch immer hier den Status ändern. Analog zu GC130NK setze ich den Status für diesen Cache jetzt auch auf "Archiviert".

mic@ (OC-Guide)

trouvé 16. mai 2009 tomduck trouvé la géocache

Eigentlich war ich ja auf einer Odyssee durch den Weltraum - dort habe ich dann allerdings abgekürzt und bin über die Dopplerhütte zurück zum Auto bei der Kirche in Königstetten.
Diesen kleinen netten Multi habe ich bei der Gelegenheit noch gleich mitgenommen. In GC, TFTC

trouvé 24. février 2008 JollyJoker trouvé la géocache

Der Cache wir bei uns in die Geschichte eingehen. Nicht nur, dass ich zuerst die Stage mit dem Baum skippen wollte, dann doch retour, dann den Baum nicht gleich gefunden, extra Höhenmeter eingelegt, etc. etc.

Beim Cache dann ein ähnliches Spiel. Nach dem Motto warum einfach wenn es kompliziert auch geht. Mehr will ich hier nicht verraten, da es ansonsten für andere zu einfach wäre.

Trotzdem, Ende gut - alles gut :D

TFTC
JollyJoker

trouvé 10. juin 2007 Termite2712 trouvé la géocache

Schöner Spaziergang bei angenehmen Temperaturen.
Alle Stationen wurden sehr schnell und leicht gefunden.
Die Location bei Stage 3 hat uns besonders gut gefallen.
Anschließend haben wir noch den Blick über das Tullnerfeld und auf die Gewitterblitze über Wien genossen.
Für die nächsten Cacher haben wir ausnahmsweise auch noch ein paar der wirklich köstlichen Walderdbeeren übrig gelassen.
TFTC!
IN: Security Dingsbums
OUT: Knall Dingsbums
Termite2712 + Ingrid

trouvé 02. juin 2007 Gavriel trouvé la géocache

Amazing how many good tracks can exist in an area where the AMAP shows none. The Doppler-Hütte is closed "due to illness", but it looks as if it was closed for a longer time.
Stage 2 is a bit weird. Obviously 34 years ago someone came to this place every year in order to cut a swastika into the trees.
The cache was found without problems and almost without ticks, as the latter have been collected by the previous cachers [;)].
out: Coin Mountain-Rose, Obelix
In: TB Diabetes-for-Congo, Pig
thx for the nice walk,
Gavriel & Mike