Waypoint search: 

Archived

 
Quiz Cache

Klusklause (Vogelsangforest-Bonuscache)

Dieser Cache wurde als Bonus für alle fleißigen Cacher vergraben

by f.t.fox     Germany > Sachsen-Anhalt > Jerichower Land

Attention! This Geocache is "Archived"! There is no physical container at the specified (or to be determined) coordinates. In the interest of the place it should not be necessarily to search!

N 52° 06.500' E 011° 48.428' (WGS84)

 Convert coordinates
 Size: small
Status: Archived
 Hidden on: 23 September 2007
 Listed since: 06 November 2007
 Last update: 03 February 2012
 Listing: https://opencaching.de/OC47B4

5 Found
0 Not found
0 Notes
0 Watchers
0 Ignorers
8 Page visits
1 Log picture
Geokrety history

Large map

   


Description    Deutsch (German)

An den Koordinaten, die du im Cache ?Vogelsangforest? (Waypoint GC16553) gefunden hast, N ??? E ??? steht ein Baum mit ?Nummernschild? (der größte von 4)
X = Nummer
Y = Quersummer aus X

Bei den Koordinaten N 52° 0[402*Y:1000] E 011° [((10*X)+((200*Y)-4)):1000]
findest das Bonusfinal.
Hier erhältst du Informationen zur Vergangenheit dieser Stätte.
In unmittelbarer Nähe findest du einen von Menschen geschaffenen Ort der Ruhe.
Schlage dich dort ca. 20m in die Büsche zu den Überresten der historischen Raststätte.
Dort wirst du fündig werden. (unter der Mauer)

------------------------------------------------------------

On the coordinates, you have found in the cache ?Vogelsangforest? (Waypoint GC16553), N ??? E ??? there is a tree with serial number plate. (the biggest tree of 4)
X = Number
Y = checksum from X

You will find the Bonusfinal for the following coordinates:
N 52° 0[402*Y:1000] E 011° [((10*X)+((200*Y)-4)):1000]
Here you will find information for the locations past.
Just off you will find a place to be lying down.
Go 20m through the bushes to the remains of an hinstoric resting place.
There you will make a find. (under the wall)

Pictures

Cache2.JPG
Cache2.JPG

Utilities

This geocache is probably placed within the following protected areas (Info): FFH-Gebiet Elbaue zwischen Saalemündung und Magdeburg (Info)

Search geocaches nearby: all - searchable - same type
Download as file: GPX - LOC - KML - OV2 - OVL - TXT - QR-Code
When downloading this file, you accept our terms of use and Data license.

Log entries for Klusklause (Vogelsangforest-Bonuscache)    Found 5x Not found 0x Note 0x

Found 18 November 2007 DucSusi found the geocache

Die Hochzeitsgesllschaft mit Brautpaar war zu Pferde an der Klus und der Klusklause, so entging uns der Cache nicht.

IN/OUT: nix

Found 15 October 2007 eliminator0815 found the geocache

Der eliminator0815 war da!

Auch diesen Cache dank Ortskenntnis schnell gefunden.

no trade

Tschüß Micha

Found 04 October 2007 Koofi + Schatzi found the geocache

Den Bonuscache selbstverständlich auch noch mitgenommen, nur zu Fuß zurück, so an die 2,3 km zum abgestellten Cachemobil, wurde der Weg immer länger!

Trotzdem Danke für diesen interessanten Ort Koofi

Found 30 September 2007 MayBe found the geocache

2/6 um 17.50 Uhr

Weiter ging's auf meiner "Sonntagnachmittagstour" vom Vogelsangforest zum Bonus. Ein schönes Plätzchen, das man so versteckt kaum finden würde.

Danke.
LG MayBe
(#233+1)

Pictures for this log entry:
Direkt am "Parkplatz"Direkt am ´´Parkplatz´´

Found 24 September 2007 Letofred found the geocache

... und wo wir schon mal hier sind ...
gleich noch ein FTF! Die Gegend kenn ich noch aus Kindheitstagen, doch schon beachtlich, wie sich auch hier in der Zwischenzeit einiges verändert hat.
Schöne Location für einen gemütlichen Spaziergang.

TYFTC