Waypoint search: 

Archived

 
Traditional Geocache

Landesgrenzstein

by DL3BZZ     Germany > Hessen > Waldeck-Frankenberg

Attention! This Geocache is "Archived"! There is no physical container at the specified (or to be determined) coordinates. In the interest of the place it should not be necessarily to search!

N 51° 06.367' E 008° 47.168' (WGS84)

 Convert coordinates
 Size: micro
Status: Archived
 Hidden on: 06 July 2008
 Listed since: 09 July 2008
 Last update: 13 August 2012
 Listing: https://opencaching.de/OC6068
Also listed at: geocaching.com 

14 Found
0 Not found
0 Notes
0 Watchers
0 Ignorers
94 Page visits
0 Log pictures
Geokrety history

Large map

   


Description    Deutsch (German)

1835 wurde an der Poststraße von Schreufa nach Sachsenberg, jetzt L3076, wurde der Grenzstein ein paar Meter neben dem Grenzstein No. 5 (N 51° 06.369, E 008° 47.160) aufgestellt. 10 Jahre später wurde er an seinem jetzigen Ort auf gestellt. 1990 wurde das Wappen auf dem Landesgrenzstein erneuert.
Knapp 300m weiter befindet sich der Grenzstein No. 4 (GC1DXNK).

Bitte die Dose wieder fest verschließen!!!

Pictures

Grenzstein No. 5, gegenüber vom Landesgrenzstein
Grenzstein No. 5, gegenüber vom Landesgrenzstein
Grenzstein No. 5, gegenüber vom Landesgrenzstein_a
Grenzstein No. 5, gegenüber vom Landesgrenzstein_a
Landesgrenzstein
Landesgrenzstein
Landesgrenzstein_a
Landesgrenzstein_a

Utilities

This geocache is probably placed within the following protected areas (Info): Vogelschutzgebiet Hessisches Rothaargebirge (Info)

Search geocaches nearby: all - searchable - same type
Download as file: GPX - LOC - KML - OV2 - OVL - TXT - QR-Code
When downloading this file, you accept our terms of use and Data license.

Log entries for Landesgrenzstein    Found 14x Not found 0x Note 0x

Found 09 January 2015 Spihunter found the geocache

Auf einer Rundtour durch die Gegend konnte das Team Spihunter diesen Cache finden.

Wir sagen Danke.

Found 25 June 2012 bcheck found the geocache

Mal eben nach der Arbeit angehalten. War leicht zu finden...

Found 20 November 2011 twinnys found the geocache

Nachdem wir dann die Offroad Qualitäten des MTB in Verbindung mit dem Oregon getestet hatten gings recht fix.

TFTC #517
twinnys

Found 18 April 2011 Abendrot found the geocache

Die heutige Tour sollte an diesem Stein beginnen. Ein Parkplatz fand sich auch in der nähe und so war alles Problemlos. Danke fürs zeigen des besonderen Exemplars.
TFTC

Grüße von Abendrot

Found 30 August 2010 TaDaRhön found the geocache

Kurz vorm Urlaubsdomizil!

DfdC