Waypoint-zoeken: 

Gearchiveerd

 
Traditionele cache

Landesgrenzstein

door DL3BZZ     Duitsland > Hessen > Waldeck-Frankenberg

Attentie! Deze cache is "Gearchiveerd"! Er bevind zich geen behuizing op de aangegeven (of uitgerekende) coördinaten. Het is dan ook raadzaam om deze cache niet te gaan zoeken!

N 51° 06.367' E 008° 47.168' (WGS84)

 andere coördinaatstelsel
 Grootte: micro
Status: Gearchiveerd
 Verborgen op: 06. juli 2008
 Listed since: 09. juli 2008
 Laatste verandering: 13. augustus 2012
 Listing: https://opencaching.de/OC6068
Ook gepubliceerd op: geocaching.com 

14 Gevonden
0 Niet gevonden
0 Opmerkingen
0 Volgers
0 Negeerders
94 Bekeken
0 Log pictures
Geokrety verleden

Large map

   


Beschrijving    Deutsch (Duits)

1835 wurde an der Poststraße von Schreufa nach Sachsenberg, jetzt L3076, wurde der Grenzstein ein paar Meter neben dem Grenzstein No. 5 (N 51° 06.369, E 008° 47.160) aufgestellt. 10 Jahre später wurde er an seinem jetzigen Ort auf gestellt. 1990 wurde das Wappen auf dem Landesgrenzstein erneuert.
Knapp 300m weiter befindet sich der Grenzstein No. 4 (GC1DXNK).

Bitte die Dose wieder fest verschließen!!!

Afbeeldingen

Grenzstein No. 5, gegenüber vom Landesgrenzstein
Grenzstein No. 5, gegenüber vom Landesgrenzstein
Grenzstein No. 5, gegenüber vom Landesgrenzstein_a
Grenzstein No. 5, gegenüber vom Landesgrenzstein_a
Landesgrenzstein
Landesgrenzstein
Landesgrenzstein_a
Landesgrenzstein_a

Hulpmiddelen

This geocache is probably placed within the following protected areas (Info): Vogelschutzgebiet Hessisches Rothaargebirge (Info)

Zoek caches in de omgeving: alle - zoekbaar - zelfde cache soort
Download als bestand: GPX - LOC - KML - OV2 - OVL - TXT - QR-Code
When downloading this file, you accept our terms of use and Data license.

Logs van Landesgrenzstein    Gevonden 14x Niet gevonden 0x Opmerking 0x

Gevonden 09. januari 2015 Spihunter heeft de cache gevonden

Auf einer Rundtour durch die Gegend konnte das Team Spihunter diesen Cache finden.

Wir sagen Danke.

Gevonden 25. juni 2012 bcheck heeft de cache gevonden

Mal eben nach der Arbeit angehalten. War leicht zu finden...

Gevonden 20. november 2011 twinnys heeft de cache gevonden

Nachdem wir dann die Offroad Qualitäten des MTB in Verbindung mit dem Oregon getestet hatten gings recht fix.

TFTC #517
twinnys

Gevonden 18. april 2011 Abendrot heeft de cache gevonden

Die heutige Tour sollte an diesem Stein beginnen. Ein Parkplatz fand sich auch in der nähe und so war alles Problemlos. Danke fürs zeigen des besonderen Exemplars.
TFTC

Grüße von Abendrot

Gevonden 30. augustus 2010 TaDaRhön heeft de cache gevonden

Kurz vorm Urlaubsdomizil!

DfdC