Waypoint search: 

Archived

 
Traditional Geocache

Felsenweg

by GeoXpedition     Germany > Thüringen > Eisenach, Kreisfreie Stadt

Attention! This Geocache is "Archived"! There is no physical container at the specified (or to be determined) coordinates. In the interest of the place it should not be necessarily to search!

N 50° 57.748' E 010° 18.186' (WGS84)

 Convert coordinates
 Size: normal
Status: Archived
 Time required: 1:30 h   Route: 2.0 km
 Hidden on: 11 November 2008
 Listed since: 11 November 2008
 Last update: 06 September 2009
 Listing: https://opencaching.de/OC6E3E
Also listed at: geocaching.com 

4 Found
0 Not found
0 Notes
0 Watchers
0 Ignorers
50 Page visits
2 Log pictures
Geokrety history
1 Recommendations

Large map

   


Description    Deutsch (German)


 

 

Additional hint   Decrypt


A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z

Utilities

This geocache is probably placed within a nature reserve! Please see here for further information.
Naturschutzgebiet Wartburg - Hohe Sonne (Info)

This geocache is probably placed within the following protected areas (Info): FFH-Gebiet Nordwestlicher Thüringer Wald (Info), Landschaftsschutzgebiet Thüringer Wald (Info), Naturpark Thüringer Wald (Info)

Show cache recommendations from users that recommended this geocache: all
Search geocaches nearby: all - searchable - same type
Download as file: GPX - LOC - KML - OV2 - OVL - TXT - QR-Code
When downloading this file, you accept our terms of use and Data license.

Log entries for Felsenweg    Found 4x Not found 0x Note 0x

Found 28 August 2011 wiwocasi found the geocache

Und wo ich einmal hier oben war, habe ich mich auch hier malabgeseilt und eine schöne Coin gefunden.
TFTC, wiwocasi

Found 05 September 2010 Will.Riker1311 found the geocache

Superschöner Cache das! Wir sind von der Sängerwiese kommend auf unserer Runde um die Wartburg der Wegbeschreibung des Owners gefolgt. In einer Kurve des Weges standen wir auf einmal vor einer Felswand und das GPS sagte uns: 37m gradeaus! Hm, Klettern war ja laut Beschreibung nicht nötig, also haben wir erstmal ein Weilchen ratlos umhergestanden und sind dann mal weiter. Und siehe da: nach der nächsten Felsnase wandte sich der Weg dann wieder in Richtung Cache zurück.
10 Minuten später standen wir dann auf dem wohl schönsten Aussichtspunkt unserer Tour heute und waren uns mal wieder einig: Die schönsten Stellen findet man echt dank Geocaching
Leider gab dann unser GPS-Akku den Geist auf, so dass die Suche doch noch mal etwas abenteuerlich wurde, aber als wir schon kurz vor'm Aufgeben waren, haben wir unsere vierte Dose heute dann doch noch gehoben und in der Abendsonne geloggt.
Danke für den Cache und für's Zeigen dieses tollen Ortes sagen Brita & Chris!
Team Will.Riker1311

Found 21 July 2010 ErWiWo found the geocache

Am vierten Tag der "Tour de Osten" gemeinsam mit "Team Bud Sachsen" gefunden.

Found Recommended 04 February 2009 norby.de found the geocache

Zusammen mit Siegfried54 den Felsen bei Eis und Schnee besucht.  :D
Danke und Gruß an ALLE... norby.de

Pictures for this log entry:
Die WartburgDie Wartburg
Wartburg IIWartburg II