Waypoint search: 

Archived

 
Traditional Geocache

Historylesson/ Geschichtsstunde

Bildungsmöglichkeit auf der Höhe

by Trappercamp     Germany > Thüringen > Saale-Holzland-Kreis

Attention! This Geocache is "Archived"! There is no physical container at the specified (or to be determined) coordinates. In the interest of the place it should not be necessarily to search!

N 50° 57.868' E 011° 55.981' (WGS84)

 Convert coordinates
 Size: normal
Status: Archived
 Time required: 1:00 h   Route: 3.0 km
 Hidden on: 03 May 2010
 Listed since: 03 May 2010
 Last update: 25 July 2013
 Listing: https://opencaching.de/OCA460
Also listed at: geocaching.com 

1 Found
0 Not found
0 Notes
1 Maintenance log
1 Watcher
0 Ignorers
138 Page visits
0 Log pictures
Geokrety history

Large map

   

Route
Waypoints
Time

Description    Deutsch (German)

In alter Zeit wurden die Höhen genutzt, um existentielle Lebensmomente zu fixieren. Weitab menschlicher Behausungen wurden sie zu Orten der Ruhe. Doch nicht nur Lebensmomente wurden in den Boden fixiert, sondern außerhalb der Ruheorte auch Bildungsmöglichkeiten dazu und genau an diesen Befestigungsstellen sollte suchen. Das geht mit der Hand. Vorsicht, Muggel im Wald und auf der Weide!

 

Parkmöglichkeit bei: N50°58.408 E11°56.380 unbefestigter Weg

Utilities

Search geocaches nearby: all - searchable - same type
Download as file: GPX - LOC - KML - OV2 - OVL - TXT - QR-Code
When downloading this file, you accept our terms of use and Data license.

Log entries for Historylesson/ Geschichtsstunde    Found 1x Not found 0x Note 0x Maintenance 1x

Archived 25 July 2013 Trappercamp has archived the cache

  New coordinates:  N 50° 57.868' E 011° 55.981', moved by 33 meters

Found 25 August 2010 Emnimaju found the geocache

Der Vollständigkeit halber, logge ich den Fund auch hier, erspar mir beim Nachtragen aber Trade und andere Kommentare.

Danke für den Cache

  Original coordinates:  N 50° 57.859' E 011° 56.006'