Waypoint search: 

Archived

 
Traditional Geocache

Wasserhochbehälter Dienheim

Wasserhochbehälter Dienheim

by Pitscha     Germany > Rheinland-Pfalz > Mainz-Bingen

Attention! This Geocache is "Archived"! There is no physical container at the specified (or to be determined) coordinates. In the interest of the place it should not be necessarily to search!

N 49° 49.653' E 008° 20.822' (WGS84)

 Convert coordinates
 Size: micro
Status: Archived
 Hidden on: 09 March 2012
 Listed since: 11 March 2012
 Last update: 02 September 2012
 Listing: https://opencaching.de/OCDD07
Also listed at: geocaching.com 

10 Found
0 Not found
1 Note
1 Watcher
0 Ignorers
83 Page visits
1 Log picture
Geokrety history

Large map

   

Infrastructure
Seasonal

Description    Deutsch (German)

Der Hochbehälter Dienheim wurde 1906 im Jugendstil vom Architekten Wilhelm Lenz erbaut
Er fasst ca 120m³ Wasser
Der Ortsbehälter steht auf einer quadratischen Grundform, und das Dach ist aus rotbraunem Titan-Zinkblech
Die Fassade ist aus Flonheimer Sandsteinquadern gemauert.

Bitte auch bei OC loggen: https://www.opencaching.de/viewcache.php?wp=OCDD07

Utilities

This geocache is probably placed within the following protected areas (Info): Landschaftsschutzgebiet Rheinhessisches Rheingebiet (Info)

Search geocaches nearby: all - searchable - same type
Download as file: GPX - LOC - KML - OV2 - OVL - TXT - QR-Code
When downloading this file, you accept our terms of use and Data license.

Log entries for Wasserhochbehälter Dienheim    Found 10x Not found 0x Note 1x

Found 13 August 2013 Määnzer found the geocache

Heute auf unserer kleinen Relax-Tour auch hier mal vorbeigeschaut.

Vielen Dank für die Dose.

TFTC und viele Grüße aus Meenz. icon_smile_tongue.gif
ÄNZER

IN: nix
Out: nix

Found 26 July 2012 Joerg Elli Hannah found the geocache

Nach etwas suchen gut gefunden. Schönes Versteck. DFDC

Found 20 July 2012 vineyardshooter found the geocache

Auf dem Weg nach Mainz zu meinem 2900 Fund auch hier gesucht und gefunden.
Die Dose ist etwas zerdrückt..
Danke sagt
vineyardshooter

Found 06 April 2012 hmpfgnrrr found the geocache

Wie schön, ein Wasserbehälter, den ich noch nicht kannte. Ich glaube aber, da gibt es einige baugleiche in der Nähe. Macht aber nix, dafür gab's hier ne schöne, große Dose.

TFTC

Found 24 March 2012 ajokoira found the geocache

Auf einer kleinen Radtour auch diesen schönen kleinen Cache dank genauer Koordinaten gut gefunden.
Danke fürs verstecken
ajokoira