Waypoint search: 
 
Math/Physics Geocache
Rubinhochzeit

 Grandpa tells stories: #40 Ruby-wedding

by Le Dompteur     Germany > Schleswig-Holstein > Schleswig-Flensburg

N 54° 48.397' E 009° 35.589' (WGS84)

 Convert coordinates
 Size: small
Status: Available
 Time required: 0:45 h   Route: 0.5 km
 Hidden on: 25 May 2018
 Published on: 25 May 2018
 Last update: 25 September 2018
 Listing: https://opencaching.de/OC1423C

3 Found
0 Not found
0 Notes
1 Maintenance log
2 Watchers
0 Ignorers
69 Page visits
0 Log pictures
Geokrety history
2 Recommendations

Large map

   

Infrastructure
Time
Seasonal
Listing
Preparation needed

Description    Dansk  ·  Deutsch  ·  English

No cache is worth to risc your health!


My grandfather once told me the story about their ruby-wedding.

Which is equal to their 40th anniversary of marriage. All neighbours, friends and the family met up. And at it is customs, everybody gave a ruby. In size, depending on their origin or status. Grandma was a simple, modest woman from Hungria and mistrusted bankers, so she burried the jewels on their land.
But on her old she became forgetful about the hide and just remembered: "545 steps away from our thick tree with the 11:00-AM-sun in the neck." But from which tree? That she has forgotten, today on her silver-wedding-anniversary, in the year 2018. A pity about all the jewels, isn't it...?


What to do? Calculate the distance and bearing at home. Find the starting-tree and walk grannys steps.
By the way: she had 1 meter equal long legs which stood in a angle of 55 degrees, when she marched.




Bus: Line 1605, step off at "Ringsberg"

View the ratings for this cache Stroller: YES Bus stop

Additional waypoints   Convert coordinates

Parking
N 54° 48.404'
E 009° 35.704'
Kostenlos parken.

Free parking.
Info The additional waypoints are shown on the map when the cache is selected, are included in GPX file downloads and will be sent to the GPS device.

Additional hint   Decrypt

Rirel arrqrq vasbezngvba pna or sbhaq va gur yvfgvat va OBYQ yrggref
Evqqyr: Qvfgnapr= gevnatyrf, pbfvahf. Ornevat= funqbj (AB qnlyvtug-fnivat-gvzr)
Fgneg: Naab ZZKKVVK
Svany: Orfvqr bs "vg", gerrfghzcf

A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z

Utilities

Show cache recommendations from users that recommended this geocache: all
Search geocaches nearby: all - searchable - same type
Download as file: GPX - LOC - KML - OV2 - OVL - TXT - QR-Code
When downloading this file, you accept our terms of use and Data license.

Log entries for Rubinhochzeit    Found 3x Not found 0x Note 0x Maintenance 1x

Found The geocache is in good or acceptable condition. 22 September 2019 FroschvomTal found the geocache

Die Berechnung der Entfernung ging problemlos. Bei der Berechnung des Winkels stand ich ziemlich auf dem Schlauch. Wieder zu kompliziert gedacht, fehlten mir zur Lösung zu viele Parameter. Das konnte doch nicht stimmen. Im Vertrauen darauf, dass der Owner wusste, was er in seinem Listing schrieb, musste ich wohl auf dem Holzweg sein. Was tun, wenn man den Wald vor lauter Bäumen nicht sieht? Entweder eine Nacht drüber schlafen (dazu hatte ich keine Lust) oder fragen. Schnell bekam ich den Schubs in die richtige Richtung (Vielen Dank dafür!). Und die Logik saß wohl in der Ecke und lachte sich schlapp. Mit den errechneten Werten ging es dem Ziel entgegen und nach ein wenig Sucherei war Omas Schatz gefunden.
Die wunderschöne Aussicht hier und die erholsame Pause werden mir noch lange in Erinnerung bleiben.
Vielen Dank für's Herlocken, Legen und Pflegen
Liebe Grüße, FroschvomTal

Found Recommended 12 October 2018 Angua33 found the geocache

Heute hatte ich endlich einmal wieder die Möglichkeit ein paar Überstunden abzubummeln. Bei dem Wetter musste es natürlich auf Dosensuche gehen.

 

Die Berechnung der Entfernung war gar kein Problem, für den Winkel musste ich mich tatsächlich einmal mit etwas neuem beschäftigen, aber das ist gut so!

Vor Ort angekommen passten meine Koords zwar nicht ganz, aber mit dem Hinweis konnte ich die Dose gut finden.

Das gibt eine Empfehlung!

 

Vielen Dank fürs Legen und Pflegen

Found The geocache is in good or acceptable condition. Recommended 30 September 2018, 11:15 Pinnie und Pueppie found the geocache

Zweimal wurden die Festimitäten abgebrochen weil die Gäste den Weg nicht fanden. Einmal weil die "Tür" zu war und selbst der Gastgeber keinen Zugang fand. Heute wurde der Pfad erneut beschritten und wir haben das Fest alleine gefeiert da der "Hausherr" sich zurzeit auf anderen Einladungen begnügt.

DfdC und die Party.

Weil alles stimmte natürlich ein Sternchen... (Ein Cocktail wäre nett gewesen Zwinkernd

Available 25 September 2018, 11:20 Le Dompteur has maintained the cache

[EDIT 2018-09-25]
Weil das Final mittlerweile zugewachsen war, wie eine T5-Dornröschen-Hecke, mußte die Dose kindgerecht verlegt und das Listing mitsamt Peilung überarbeitet werden.

Bitte ladet Euch die aktualisierte *.gpx-Datei herunter. Merci!