Waypoint search: 

Archived

 

Pappa's 2.

Short multi with 2 Stages.

by Pappa Bär     Germany > Hessen > Offenbach, Landkreis

Attention! This Geocache is "Archived"! There is no physical container at the specified (or to be determined) coordinates. In the interest of the place it should not be necessarily to search!

N 50° 02.229' E 008° 47.457' (WGS84)

 Convert coordinates
 Size: normal
Status: Archived
 Hidden on: 24 August 2005
 Listed since: 24 August 2005
 Last update: 02 September 2013
 Listing: https://opencaching.de/OC007C
Also listed at: geocaching.com 

48 Found
0 Not found
0 Notes
1 Maintenance log
2 Watchers
1 Ignorers
132 Page visits
1 Log picture
Geokrety history

Large map

   


Description    Deutsch  ·  English

At N50°02.229 E008°47.457 you will find a parking lot.
From there you have to go to:

Stage1:
N50°02.038 E008°48.347
There is a sign with some historical dates.
The first on is A, the second one is B.

You will find the final at:

N50°01.A-404
E008°48.B-1086

The Cache is an Ammobox (30x15x8) CM.

Single distance from parking lot to cache is about 1.8 KM

Happy hunting

Pappa Bär

Pictures

Achtung Spoiler!
Achtung Spoiler!

Utilities

Search geocaches nearby: all - searchable - same type
Download as file: GPX - LOC - KML - OV2 - OVL - TXT - QR-Code
When downloading this file, you accept our terms of use and Data license.

Log entries for Pappa's 2.    Found 48x Not found 0x Note 0x Maintenance 1x

Archived 02 September 2013 Pappa Bär has archived the cache

Der Cache ist Archiviert, vielen Dank an alle, die ihn gesucht haben.

Pappa Bär

Found 20 June 2013 FlashCool found the geocache

Ein Waldspaziergang nach Feierabend war mal wieder angesagt. Diesen kleinen Multi hatte ich mir hierfür rausgepickt. Eine gute Wahl, wie sich herausstellen sollte. Wurde ich doch an einen schönen Ort geführt, der mich an die Anfänge meiner Cachezeit erinnerte. Hier bin ich einst mit dem Radl vorbeigekommen auf der Suche nach einem nahegelegenen Cache. Nach Stage 1 ging's frohen Mutes zum Final. Die Suche dauerte auch nicht so lange und ich konnte eine sehr große und klassische Cache-Box mit typischen Klack öffnen - erneut kam Freude auf. Super Sache - so macht Cachen Spaß. Vielen Dank für diesen schönen Multi.

Found 24 June 2012 at-mo found the geocache

Sehr schön gemacht mit dem ehemaligen Kloster und den Jahreszahlen. Fast hätten wir die Subtraktion übersehen.

Solche Cashes finde ich besonders interessant.

Zudem ein besonders schöner Ort.

Es danken

Max & Ollie

Found 12 February 2011 prussel found the geocache

Vor dem Event in Dietzenbach noch eine Runde durch den Wald mit einem kleinen Multi und ein paar Tradis am Wegesrand. Station 1 haben wir gut gefunden - das Infoschild gelesen - und sind dann vom "Hofhund" abgelenkt, Stöckchen werfend weiter gelaufen. Etwas später haben wir dann festgestellt, daß man ja noch was ausrechnen muß. Das Final haben wir dann problemlos nach kurzer Suche gefunden Lachend

out: TB (Alex der Löwe), Schokolade (ts, ts, ts) / in: Flaschenöffner

TFTC Jutta & Michael

15:50

Found 03 August 2010 bupoe found the geocache

Schön gemacht.

bupoe sagt Danke.