Waypoint search: 
 
Gaswerksteg

 Short Cache in the 3rd district of Vienna.

by earlgrey     Austria > Wien > Wien

N 48° 11.335' E 016° 25.072' (WGS84)

 Convert coordinates
 Size: small
Status: Available
 Time required: 1:00 h 
 Hidden on: 26 October 2005
 Listed since: 06 January 2006
 Last update: 06 January 2006
 Listing: https://opencaching.de/OC1487
Also listed at: geocaching.com 

45 Found
1 Not found
0 Notes
2 Watchers
0 Ignorers
127 Page visits
0 Log pictures
Geokrety history

Large map

   


Description   

The Header-Coordinates are NOT the Cache-Coordinates, they just indicate a suitable starting point. You can park the car there or go to that place by public transport (U3, Erdberg).

Proceed against gravity & counterclockwise (approx. 720 degrees), then bearing northeast.

After a while you will discover that you are "something like between" two brown-red buildings, the challenge is to find a place where you can look exactly along one of these buildings, in the background two chimneys.

There is a high Muggels-Density, so please grab and re-hide the cache in stealthmode.

Please bring a pencil with you, the cache only contains a log, small trading items required.

Happy caching
EarlGrey

Additional hint   Decrypt

A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z

Utilities

Search geocaches nearby: all - searchable - same type
Download as file: GPX - LOC - KML - OV2 - OVL - TXT - QR-Code
When downloading this file, you accept our terms of use and Data license.

Log entries for Gaswerksteg    Found 45x Not found 1x Note 0x

Found 27 October 2019, 19:39 asusik666 found the geocache

Very funny multi. Clever idea of riddle. I have to copy that thing :D
Easy found

Greetings from Poland

Found 07 February 2019 wtap found the geocache

Anfang Dezember bin ich hier schon gescheitert, logischerweise, der Cache war ja auch disabled.
Nun bin ich hier auch zum Lampen zählen gewesen und habe ein bisschen länger gebraucht als erwartet.
Dabei ist die Dose eh genau dort, wo sie nach der Beschreibung zu erwarten ist.
Lustige Sache!

Danke für den Cache!

Found 13 November 2016, 19:51 Tankred der Zweite found the geocache

Nach dem netten Schere - Stein - Papier - Echse - Spock - Event und einem Kurzbesuch auf der Austriacon könnte ich hier dank der genauen Anweisungen sofort fündig werden.
Danke für's Herlocken!
TFTC

Found 08 May 2016 bubbles found the geocache

just like life itself - often "in between" - during a long ride on our bikes we stopped here, looked around and ... found everything we intended to find. many thanks!

Found 21 August 2014 GaswerkAugsburg found the geocache

Heute ging es zusammen mit Gaslaterne und mir GaswerkAugsburg zu den Gasometern in Wien Simmering um dort meinen 2500. Found bei einem Gaslaternen Multi in Wien zu machen und die dortigen Gasbehälter und Gaslaternen und Wassertürme zu besuchen.
Es waren viele interssante Erlebnisse (incl. Geisterfahrer auf der Autobahn)

Und es hat sogar zu einem Event gleich beim Hotel ums Eck auf dem Gaswerkssteg geklappt - sozusagen GaswerkAugsburg zusammen mit Gaslaterne beim Besuch der Gasometer und Gaslaternen auf einem Event auf den Gaswerksteg. Ein perfekter Kurz-Urlaub. Ach ja, ich bin natürlich mit meinem Erdgasauto nach Wien gefahren.
Die Gaslaternen hätte ich zwar sehr gerne mitgenommen, da "Ihr" aber nur zwei Funktionsfähige habt, wollte ich die euch nicht auch noch wegnehmen

Zum Glück haben wir die Dose gleich in der Früh auf dem Weg von Hotel zur U-Bahn gemacht und so hatten wir Glück und das Logbuch war noch da und wir konnten uns eintragen.


Schöne Grüße aus Augsburg


Vielen Dank an earlgrey für die Dose

Happy Hunting
GaswerkAugsburg
Oli