Waypoint search: 
 
Quiz Cache
Wetterspitze - Herr-der-Ringe

 Terrain is hilly, stroller is accessible, for the final search you can't use any ridable support.

by janamira     Germany > Baden-Württemberg > Rhein-Neckar-Kreis

N 49° 27.000' E 008° 40.222' (WGS84)

 Convert coordinates
 Size: normal
Status: Available
 Time required: 1:00 h   Route: 2.0 km
 Hidden on: 30 December 2008
 Listed since: 31 December 2008
 Last update: 22 February 2015
 Listing: https://opencaching.de/OC72D3
Also listed at: geocaching.com 

26 Found
0 Not found
2 Notes
2 Maintenance logs
5 Watchers
1 Ignorers
694 Page visits
0 Log pictures
Geokrety history
1 Recommendations

Large map

   

Dangers
Infrastructure
Route
Seasonal
Preparation needed

Description    Deutsch  ·  English


Weathertop belongs to the Lord-of-the-Rings-Serial. The coordinates
above show the parking area.


You have to calculate the coordinates for the cache after
finding the quotation which is given in this
text. You need an edition of Lord of the Rings, so you can look up
the quotation.


“This has been handled recently, he said. What do you think of these marks?”

Use the description of the marks to calculate the location of weathertop.
The number of elements that are described by the speaker be A. One part of the marks means a letter. The position of this letter in the
alphabet is B.
The other part of the marks stands for a number. It is C.

Weathertop N 49°27.AB1' E 008°40.8AC'

Check Up: B+C=A*2

In the Cache you will find a note for a bonus cache, belonging
to the Lord-of-the-Rings-Serial (GC1MXEK). Best you take one of the notes with you.


Happy caching!

Additional hint   Decrypt

orarngu n ylvat gerr-fghzc

A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z

Pictures

Spoilerbild
Spoilerbild

Utilities

This geocache is probably placed within the following protected areas (Info): Naturpark Neckartal-Odenwald (Info)

Show cache recommendations from users that recommended this geocache: all
Search geocaches nearby: all - searchable - same type
Download as file: GPX - LOC - KML - OV2 - OVL - TXT - QR-Code
When downloading this file, you accept our terms of use and Data license.

Log entries for Wetterspitze - Herr-der-Ringe    Found 26x Not found 0x Note 2x Maintenance 2x

Found 06 July 2017, 20:19 Limetka5555 found the geocache

Bereits auf gc geloggt

Found 27 May 2017, 15:20 OPAL_D69 found the geocache

Der Hitze im Rheintal entflohen, und endlich mal wieder in diese Ecke gefahren bzw das Fahrrad geschoben 😁

Nettes Rätsel, um auch mal einige Details dieser Erzählung zu erfahren, denn bisher hatte ich allenfalls nur einen groben und oberflächlichen Überblick.

Zuerst auf der falschen Seite gesucht, dann aber dank des Spoilerbilds die Dose gut gefunden.

Die Dose hat auf der Unterseite mehrere Risse. Im Innern ist sie aber noch trocken, das Logbuch ebenfalls.
Trotzdem habe ich das Logbuch in einen Zip-Lock-Beutel gesteckt als zusätzlichen Schutz.

DfdR+C ☺

Found 04 March 2017 cento found the geocache

Viele Zeitalter ist es her, als wir begonnen haben uns auf die Spuren des Ringträgers und seinen Gefährten zu begeben. Viele eigenartige und schöne aber auch düstere Orte Mittelerdes haben wir dabei besuchen können. Nachdem wir die geheimnisvollen Zeichen deuten konnten, wussten wir wo wir die Wetterspitze finden würden. So begaben wir uns heute zu diesem geheimnisvollen Ort. Tatsächlich, schon von weitem
war es zu erkennen, das muss die Wetterspitze sein ! Nachdem die Ringschatulle gefunden ward, haben wir uns noch eingehend auf der Wetterspitze umgesehen.
mal wieder eine passende Location.

Danke fürs Herloggen
Grüßle cento

Found 06 September 2015 ufade found the geocache

Die Rätsel der Serie sind schon länger gelöst. So nach und nach kommt der Outdoorteil dran. Diesen hier konnte ich nach einigem Suchen finden. Hier im Wald schwanken die Koordinaten stark. Hier muss man den Blick schon etwas weiter schweifen lassen, um das Spoilerbild zu finden. Aber letztlich war die Suche erfolgreich.. Vielen Dank für die Serie.

Note 22 February 2015 janamira wrote a note

Mal wieder nach der Dose geschaut und eine schöne Coin hiergelassen.