Waypoint-zoeken: 

Gearchiveerd

 
Traditionele cache

Preißeiche (sie war einmal)

In vielen Landkarten der Umgebung von Arnstadt findet man noch das Naturdenkmal "Preißeiche" im Hain bei Arnstadt

door kasimodo     Duitsland > Thüringen > Ilm-Kreis

Attentie! Deze cache is "Gearchiveerd"! Er bevind zich geen behuizing op de aangegeven (of uitgerekende) coördinaten. Het is dan ook raadzaam om deze cache niet te gaan zoeken!

N 50° 48.593' E 010° 59.090' (WGS84)

 andere coördinaatstelsel
 Grootte: normaal
Status: Gearchiveerd
 Verborgen op: 12. september 2008
 Listed since: 12. september 2008
 Laatste verandering: 18. september 2013
 Listing: https://opencaching.de/OC679A
Ook gepubliceerd op: geocaching.com 

16 Gevonden
0 Niet gevonden
0 Opmerkingen
1 Maintenance log
1 Watcher
0 Negeerders
184 Bekeken
0 Log pictures
Geokrety verleden

Large map

   


Beschrijving    Deutsch (Duits)

In vielen Landkarten der Umgebung von Arnstadt findet man noch das Naturdenkmal „Preißeiche“ im Hain bei Arnstadt
(Angelhausen - Oberndorf)


Die ca. 400 Jahre alte Stieleiche wurde durch Verordnung des Oberbürgermeisters der Stadt Arnstadt vom 10.03.1943 unter Naturschutz gestellt und war nach dem damals in Arnstadt lebenden 86 jährigen Forstmeister a. D. Preiß benannt worden, der jahrzehntelang das Forstamt Arnstadt verwaltet hatte.
Das Naturdenkmal fiel am 27. März 2005 einem Sturm zum Opfer. Nur noch der gewaltige Wurzelstock ist erhalten.

Hulpmiddelen

Zoek caches in de omgeving: alle - zoekbaar - zelfde cache soort
Download als bestand: GPX - LOC - KML - OV2 - OVL - TXT - QR-Code
When downloading this file, you accept our terms of use and Data license.

Logs van Preißeiche (sie war einmal)    Gevonden 16x Niet gevonden 0x Opmerking 0x Maintenance 1x

Gearchiveerd 18. september 2013 kasimodo has archived the cache

Gevonden 27. augustus 2012 Prinzchen3385 heeft de cache gevonden

Super Cache DankeLächelnd

Gevonden 22. april 2012 belama heeft de cache gevonden

Sind schon x-mal als "Nicht-Geochacher" daran vorbei gelaufen, auch als die Eiche noch stand. Jetzt haben wir auch den Schatz gefunden.

Gevonden 27. september 2011 elektromoped heeft de cache gevonden

!!! mein 1. Cache !!!  juhu

Danke schön sagt,

elektromoped

Gevonden 14. mei 2011 Jäger-schnitzel heeft de cache gevonden

Schnell gefunden.

TFTC