Waypoint search: 
 
Traditional Geocache
Pilsz

 Grandpa tells stories: #69 Beer and mushrooms

by Le Dompteur     Germany > Schleswig-Holstein > Flensburg, Kreisfreie Stadt

N 54° 46.654' E 009° 26.116' (WGS84)

 Convert coordinates
 Size: micro
Status: Available
 Time required: 0:10 h   Route: 0.1 km
 Hidden on: 14 December 2018
 Published on: 14 December 2018
 Last update: 14 December 2018
 Listing: https://opencaching.de/OC14EF8

7 Found
0 Not found
0 Notes
2 Watchers
0 Ignorers
63 Page visits
1 Log picture
Geokrety history
1 Recommendations

Large map

   

Infrastructure
Route
Time
Seasonal
Listing

Description    Dansk  ·  Deutsch  ·  English

No cache is worth to risc your health!


My grandfather once told me the story about beer brewing.

The ancient Teutons used to water special mushrooms, let them ferment and after drinking the "beer" they became berserkers. Actually I was in need of such a magic-potion and so collected some dark mushrooms in the forest. After a week, the brew had the color of grandpa's evening-news-beer and I tasted secretly...
Three days of illness! Don't know what did hurt more: the belly or the scoldering by granny. No idea, how the old Vikings endured that. They were probably multi-resistant against germs and grandmas?


What to do? Do use the waypoints for free parking!
N.B. The cache's title is a german pun, where a beer is a "Pils" and a mushroom a "Pilz" – but both words sounds equal!



Bus: Line 1, 4, 5 or 13, step off at "Munketoft".

View the ratings for this cache Stroller: YES Bus stop Railway station

Additional waypoints   Convert coordinates

Parking
N 54° 46.804'
E 009° 25.486'
Unbegrenzt, kostenlos parken.

Unlimited, free parking.
Parking
N 54° 46.889'
E 009° 26.024'
Kostenlos parken für 1 Stunde.

Free parking for 1 hour.
Parking
N 54° 46.581'
E 009° 26.233'
Kostenlos parken für 1 Stunde.

Free parking for 1 hour.
Info The additional waypoints are shown on the map when the cache is selected, are included in GPX file downloads and will be sent to the GPS device.

Additional hint   Decrypt

Irel qbjajneqf gur fgnvef va gur EVTUG gerr-fghzc.
A.O: Gur Q-inyhr vf NYFB pnhfrq ol gur ybt-cnffjbeq.

A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z

Utilities

Show cache recommendations from users that recommended this geocache: all
Search geocaches nearby: all - searchable - same type
Download as file: GPX - LOC - KML - OV2 - OVL - TXT - QR-Code
When downloading this file, you accept our terms of use and Data license.

Log entries for Pilsz    Found 7x Not found 0x Note 0x

Found 08 September 2019, 18:32 Tungmar found the geocache

Auf dem Weg zum Käsch lag ein betrunkenes Sofa. Was sich hier nicht alles im Gebüsch volllaufen läst! 😂

Der Käsch ist ein schönes Wortspiel am passenden Ort.

Das Passwort war einfach - mit einem simplen Trick...

Vielen Dank Le Dompteur für den Cache und zum wohl! 🍺🍺

D2.5 T2.5 SMicro

Pictures for this log entry:
SofaSofa (Spoiler)

Found Recommended 31 August 2019 Jiver78 found the geocache

Auf dem (frühen) Rückweg zum Bahnhof musste zumidnest noch ein Tradi dabei sein - kann ja nicht so ganz ohne aus Flensburg wieder weg.

Vielen Dank für den hübschen Tradi!

Found 29 August 2019, 18:54 Der Windling found the geocache

In Bayern trinken wir ja eher Helles oder Weißbier, aber im "Ausland" kann man schon mal eine Ausnahme machen und sich ein Pilsz gönnen. Cool

Danke für's Doserl!

 

P.S.: Dieses "Zeichen" im Logpasswort ist für Nicht-Wikinger gar nicht so einfach zu finden auf der Tastatur...

Found The geocache is in good or acceptable condition. 01 February 2019 flensfan found the geocache

 

 

Heute Mittag eine kleine Innenstadtrunde gedreht um einige der OC-Dosen zu besuchen.

Ein leichter Fund (auch wenn ich zunächst ein wenig zögerte, diesen nicht-öffentlichen Weg zu beschreiten). Aber da der Betrieb im Innern ja weitgehend vollautomatisiert abläuft, war nicht unbedingt mit "Biermuggeln" zu rechnen.

Schöner Cachewirt.......... (die kleine Hürde beim Logcodeeintrag verzeihe mal ich dem Owner)

Found 29 December 2018, 08:40 Jeronimo 02 found the geocache

Hier noch schnell vor der Arbeit hin und loggen ( mit Gina 04 )

DfdC

Found The geocache is in good or acceptable condition. 23 December 2018, 13:00 Pinnie und Pueppie found the geocache

Der war nett und schon von "oben" gut zu erkennen. So grün und so rot!

DfdC

Found 15 December 2018 Angua33 found the geocache

Nach dem wöchentlichen Blick am Freitagabend auf die neue Dose von Le Dompteur kam Freude auf … die liegt ja gut für uns :-)

Heute Morgen auf dem Weg zum Wochenmarkt bin ich kurz abgebogen und runter geklettert. Die Stufen sind nicht mehr im besten Zustand. Es war tatsächlich gerade nichts los und ich konnte uns in Ruhe ins Logbuch eintragen.

 

Gruß an den Owner

 

Vielen Dank fürs Legen und Pflegen